tirsdag 15. februar 2011

Gatekunst - Læringsoppdrag

Hei! Her er jeg plutselig igjen.

I går og i dag var vi hjemme fra skolen. Vi fikk et læringsoppdrag som skulle gjøres, og det ble gjort i dag.

Oppgaven går ut på å dra ut på nærmeste by, tettsted, kjøpesenter, byggefelt, eller kontorbygg. Vi skal lage en PowerPointpresentasjon med bilder av ting som beskriver trender og endringer i interiør- og utstillingsdesignfaget. Vi skal se etter nye formuttrykk og møbler, fargebruk, sammensetning av farger, nye materialer, nye mønster, tapet, nye innredning/ utstillingsideer, sammensetning av funksjoner, nye belysningsideer, fasader og så videre. (Eller rett og slett noe vi synes er gjennomført og stilig, står det i oppgaven.)

Vi skal legge ut PowerPointen her på bloggen, men jeg legger ut et lite innlegg om oppgaven også. Jeg sammarbeider med Lene på denne oppgaven, og vi gleder oss til å ha framføring for klassen og lærerene.

Jeg møtte Lene klokka 11 i byen, og så tok vi bussen ut til Storhaug. Det er mange tøffe grafittivegger der på grunn av Nuart-festivalen som ble arrangert i september. Vi fant mange kule vegger, både fra festivalen og andre veggmalerier. Både Lene og jeg synes gatekunst er interessant, og derfor var det veldig kjekt å fokusere litt ekstra på det. Vi dro inn mot sentrum også, der vi tok bilder av Øvre Holmegate (den gata var vi jo nødt til å ta med i oppgaven), interiørbutikker og kaféer. Folk var veldig snille og lot oss ta bilder, heldigvis.

Har ikke spurt om å få legge ut noen av bildene vi tok på nett, og derfor legger jeg bare ut et lite utvalg fra gatekunsten som er tatt med mitt kamera.

Det kjipeste med bildene under, er at bildene er tatt med kompaktkamera. Jeg solgte akkurat speilreflekskameraet mitt fordi jeg skal kjøpe et bedre. Etter 2 og et halvt år med speilrefleks, er det skikkelig kjipt å gå tilbake til kompaktkamera. Føler det blir så dårlig kvalitet på bildene, de er så skurrete og uklare..

En skikkelig besvarelse av oppgaven blir lagt ut på bloggene våre senere :)





















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...