fredag 24. juni 2011

Drømmeleiligheten min i Live Interior 3D

Plutselig er det blitt sommerferie, og det mye tid og alt for lite å finne på. Har veldig lyst til å jobbe, men dessverre vil de fleste ha søkere over 18 år. Får søke igjen til høsten når jeg fyller året :)

Så istedet for å jobbe, har jeg kost meg med et interiørprogram jeg fant på nettet ved en tilfeldighet. Det er superenkelt å lære, og veldig gøy. Det heter Live Interior 3D

For en stund tilbake så jeg en leilighetfinn.no som jeg ble helt forelsket i - virkelig drømmeleiligheten min. Den ligger sentralt i Oslo, og har en veldig grei planløsning. Det gikk såvidt an å antyde mål på rommene på plantegningen, så da bestemte jeg meg for å lage leiligheten i interiørprogrammet og innrede den selv. Den ser veldig tom og ubebodd ut, men jeg er langt ifra ferdig. Dere kan få se hvordan den ser ut foreløpig :) 



Et kjøkken med et lite spisebord med stoler fra IKEA. Det er en dør ut til en liten balkong med utsikt til bakgården.




Spisestuen inneholder blant annet stoler fra Eames og lampen PH Kongle.





Soverommet er det rommet jeg er mest usikker på. Synes det blir litt for mørkt med delvis mørk vegg + mørk stol og sengetrekk, men jeg klarte ikke velge hvilken farge jeg skulle bruke. Rommet ser for tomt ut, men et soverom skal, etter min mening, bare være et rom for oppbevaring av klær og soving. Et tv eller en data vil bare forstyrre søvnen.


Forskjellen fra den originale leiligheten, er at badet er en del større. I tillegg ble kjøkkenet og det ene soverommet litt større fordi jeg ville lage litt ekstra plass til kjøkkenskapene. Soverommet ved siden av kjøkkenet har jeg ikke begynt på skikkelig enda. Jeg ser for meg at dette er en leilighet for et ungt par som jobber, så det blir kanskje et lite hjemmekontor. Badet er heller ikke ferdig :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...